poniedziałek, 10 czerwca 2013

tort



Tort:
Biszkopt (duża tortownica)
8 jaj
1 szkl. cukru
1 szkl. mąki ( ja daję szklankę + kopiatą łyżkę)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu
Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Żółtka wymieszać z proszkiem do pieczenia i octem. Stopniowo połączyć z białkami ubijając.
Na końcu delikatnie wmieszać mąkę.
Opcja ciemnego biszkopta, którą ja zastosowałam: (z szklanki odjąć dwie łyżki mąki i zastąpić ją kakao)
Piec ok. 45-50 minut w dobrze rozgrzanym piekarniku
Masa:
Serek mascarpone 900g
Serek homogenizowany danio waniliowy 3 szt. (duży)
Cukier puder według uznania
Miksujemy serek mascarpone, dodajemy po łyżce „danio” aż do wyczerpania.
Na końcu dodajemy cukier - 3 łyżki (ale to według uznania.)
Biszkopt przekładamy dwa razy.
Wierzch polałam rozpuszczoną w kąpieli gorzką czekoladą (rozpuściłam 2 gorzkie czekolady + łyżeczka masła). Pozostałą czekoladę zużyłam jako „lepik” do biszkoptów.
Różyczki: przepisem na masę piankową wspomogła mnie niezastąpiona Fuerto ;)
Paczuszka pianek
Cukier puder
Na parze w kąpieli rozpuściłam pianki. Kiedy konsystencją zaczęły przypominać rzadkie ciasto przełożyłam na papier do pieczenia i wyrabiałam dodając cukru pudru aż do uzyskania masy podobnej do plasteliny. Następnie formowałam płatki róż. Kwiaty malowałam sokiem z truskawek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz